dinsdag 9 februari 2010

Ding 23



Het laatste ding; dus de eindstreep gehaald.
Het kostte mij eerst wel moeite om erin te komen, maar het was leuk om met m'n blog bezig te zijn. Ook omdat je resultaten zag. Wat tegen viel was de tijd die ermee gemoeid was en het vertaalwerk. Het lukte niet altijd om direkt foto's en filmpjes op de blog te krijgen maar uiteindelijk kwam het toch goed.
Als ik de cursus niet had gedaan had ik het bestaan van vele dingen ook niet geweten.
Dus vele DINGEN geleerd en het is nu fijn over de eindstreep te zijn gekomen.
De digitale wereld ontwikkeld zich erg snel en alles is via internet op te zoeken.
Ook onze klanten en vooral de jeugd (jongeren) zijn op het internet heel actief.
Voor de bibliotheek is het w.s. wel belangrijk een blog te maken met onderdelen uit de 23 dingen. B.v. nieuw te verschijnen boeken en actualiteiten in de bibliotheekwereld.
Er zijn collega's zoals Mevrouw Popta en Margrytsje die dit al heel mooi op hun blog laten zien. Dit is geweldig!!
Ik blijf erbij dat het fijn is dat onze klanten ook in de bibliotheek blijven komen.
Mijn favoriete dingen zijn:
Library thing: Leuk je eigen boeken in een virtuele kast te plaatsen.
Flickr: Een mooie manier om foto's te bewerken.
Dizzy.nl: Fijn te weten welke boeken binnenkort zullen verschijnen.
RSS Feeds: Je blijft op de hoogte met de nieuwe dingen.
You tube en Last fm: Vele soorten filmpjes en muziek kom je tegen.

"23 Dingen was voor mij een leerzaam proces."

3 opmerkingen:

  1. Lokwinske!!! Knap wurk dien! En wat in feestelijk blog hast der fan makke!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Jeltje, fan herte lokwinske mei dyn oerwinning en dyn moaie blog!!! Myn complimenten! It sjocht der tige moai ut!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jeltje,

    Fijn dat je zo enthousiast bent over de cursus. Je hebt me verteld, dat het je best moeite heeft gekost, daarom petje af voor je weblog.
    Ik heb begrepen dat je er donderdag niet bij kunt zijn; erg jammer!
    Je hoort wel van mij of van je collega's wat we met al onze ervaringen gaan doen.

    Groeten Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen